24 d’abril 2009

Massa rareses per a triar-ne sol una

Aquests últims tres dies, han estat força estranys.

El dimarts a la tarda tenia molt clar quin seria el títol d'aquesta entrada d'avui; el dimecres a la nit vaig descobrir algo que seria el "no va más"; dijous a la tarda una nova sorpresa, molt més impressionant i que deixava l'anterior en un "segon pla"; i aquest migdia un nou xoc. El conjunt de tot ha fet que finalment no sapigués que posar al títol, ja que no sé quin destacar com a més impressionant/increíble.

-----------------------------------

El dimarts després d'una gran espera per al final del diluvi; l'Alessa, rendida, va marxar sola amb bus, ella el té gratis, i no em pregunteu perquè (no ho sé), jo no.
Això ho explico ara, perque l'altre dia no vaig dir que l'objectiu d'anar a Kringlan no era el d'anar a comprar roba (ho sento Laia), era el d'anar a comprar entrades per anar al Blue Lagoon a veure un espectacle de dansa dins l'aigua.


ESPECTACLE DE DANSA AL BLUE LAGOON
Així és que dimecres a la nit, l'Alessa, la julia i jo vam fer cap al Blue Lagoon; l'espectacle va estar dividit en 2 parts, la primera dintre l'aigua, que el públic també podia veure-ho enmig de l'aigua; i la segona, fòra l'aigua (on hi ha el restaurant, pels que hi heu anat).
Un espectacle una mica estrany, en el primer anaven disfressats com de granotes amb una mena de màscara/caputxa de forespán, i no sé massa co descriure'l, es passejaven per entre el públic i en algun moment faien, lo que vindria a ser un "ball", de l'estil de natació sincronotzada. En el segon, dos menes de "Golums"(el del tresor del senyor dels anells, no sé ni com s'escriu , ni com se diu), que sortien cridant de sota una mena de pedra d'escayola formada per els seus pròpis cossos, i se la començaven a arrencar a crits, mentre els altres feien una mena de ball basat principalment en tirar-se al terra. Però e conjunt total de l'espectacle va valer la pena.
Això és una màscara, no la principal que portaven els ballarins dintre l'aigua:


Un cop acabat el ball, una festa al mateix restaurant, dj, decoració, llums, gent mudada, "què passa?" ens preguntem, mirem el programa amb atenció.


COMENÇA L'ESTIU A ISLÀNDIA


Festa d'obertura de l'estiu:




Tenint en compte que el 14-15 de febrer van fer el Winter Light Festival, per q celebrar el final de l'hivern, dedueixo que la primavere devia començar aleshores, i que per tant dura dos mesos aquí.
Aquest serà l'estiu més llarg que passaré mai crec!


SANT JORDI
L'endemà dijous, 23 d'abril, pel carrer tot de parelles es passegen amb rams de ROSES.
Suposo que el que celebraven era el prncipi de l'estiu, i que la coincidència de la data és això pura casualitat.
Estic buscant informació, és veu que el 23 va ser el primer dia del Harpa, el més d'estiu del calendari antic islandès, i també del calendaria actual oficial; aquest dia cau en el primer dijous després del 18 d'abril, i és festa oficial des de 1921 (com que estem en setmana prèvia a examens, crec que cap estudiant estranger, ho ha notat això).
Me'n acabo d'enterar que feien coses per a Reykjavík, però enmig del diluvi, i a 7 o 8 sota zero(segons la Barbara), tampoc invitava massa.


NEVA
Finalment avui, ha tornat a nevar, a mitjans, per a no dir quasi finals de abril. La neu no a cuallat, però fa un fred!
Per acabar alguns apunts, el primer el cel a les 22:51 d'ahir, primer dia d'estiu; si no hi haguéssin núvols seria encara més increíble!



I per acabar ja del tot una curiositat:

"El treball de l'església per a tots els nens, a Hallgrísmkirkja (l'església gran, important, famosa i en obres!), diumenge a les 11. Sigueu benvinguts."
Si a Catalunya també anunciessin així la misa, segur que tindria més seguidors!

2 comentaris:

  1. No hi ha espais entre els diferents títols, ni punts hi apart, perque encara que jo n'hi poso al escriure-ho, al publica-ho fa el que vol la màquina!

    ResponElimina
  2. Ei Alex! Ja ho havia llegit tot jo! I em pensava que ja t'havia comentat! jaja!
    nono, jo per ara no estic pas malalt... una mica acostipadet, aixo si! pro diria que no em moriré d'aixo... diga-li a ta mare que merci per preocupar-se!
    per cert, quin dia tornes? sé que es la 45ena vegada que t'ho pregunto pero tinc mala memoria! jaja!

    ResponElimina